Des que vam començar a pujar l'Alcedo des de Dénia, teníem clar que havíem de preparar-lo per a una primera temporada de navegació que havia de ser de prova. Sabíem que hi havia coses de seguretat que havíem de canviar o millorar i d'altres de comoditat que no havíem de deixar de fer per tenir la tranquil·litat de poder anar, aquest estiu i tardor, allà on la Covid ens deixés. Aquesta és una llista de tot allò que hem fet aquest hivern passat, nosaltres mateixos o encarregat a altri, a banda de l'obtenció dels títols de Patró d'Embarcació d'Esbarjo (Gemma) i de Patró de Iot (Robert):
* Motor nou Solé mini 44.
* 4 Bateries noves.
* Netejat el dipòsit de gasoil.
* Nous taps de subministrament dels dipòsits de gasoil i d'aigua.
* Canvi del 80% dels caps (drisses, rissos, amantines i amarres).
* Nou prefiltre de gasoil.
* Nou aforador de gasoil.
* Revisat el sistema elèctric.
* Nova eixàrcia (el cablejat d'acer que aguanta el pal).
* Nous guardamarins (el cablejat d'acer que fa de baranes).
* Nova botavara amb rissos automàtics.
* Nous guia caps pel reenviament dels rissos a banyera.
* Noves mordasses pels rissos a banyera.
* Dipòsits d'aigua nous.
* Renovació del circuit d'aigua.
* Instal·lat dipòsit d'aigües negres.
* Nova placa solar.
* Revisió de l'aerogenerador.
* Nou regulador per l'aerogenerador i la placa solar.
* Nou sensor de gas.
* Canvi del tub del gas.
* Revisió del suport de la cuina.
* Nova caixa de pirotècnia.
* Nou cèrcol salvavides.
* Nova balsa salvavides.
* Aixetes d'aigua noves a lavabo i cuina.
* Instal·lació d'aixeta d'aigua salada a cuina.
* Revisió, canvi i afegit de diversos passa cascos.
* Revisió de la taula de la banyera.
* Instal·lació de nou AIS.
* Nou monitor de bateries.
* Pintat de l'obra viva amb anti fouling.
* Revisió de l'arcbotant.
* Revisió del mecanisme de timó i pilot automàtic.
* Nou compàs de bitàcola.
* Nova maneta de motor.
* Nova bomba de pressió d'aigua.
* Noves armilles salvavides.
* Noves balises personals per armilles.
* Canvi de mànec de dutxa de banyera.
* Revisió dels llums de navegació.
* Revisió de la bomba manual de la sentina.
* Revisió de l'àncora i la cadena.
* Nou matalàs per cabina de proa.
* Noves llums per cabina de proa.
* Revisió del tangó.
* Muntar retinguda de la major.
* Revisió del dingui i del seu motor.
A part de tot això hi ha tot un seguit de coses més petites que podrem anar fent aquests mesos vinents, mentre estiguem navegant, com ara netejar els gigres (winches), canviar-ne dos que no són autocaçants, polir/envernissar algunes fustes, canviar la bomba manual del vàter, canviar algunes amarres i escotes, canvi d'alguna goma de les escotilles i el manteniment normal que haurem d'anar fent.
Per aquest hivern, a part del manteniment habitual (nou anti fouling i revisió del casc), ens quedarà renovar el terra de l'interior, instal·lar (o no, en funció de l'experiència d'aquest estiu) una potabilitzadora d'aigua i una altra placa solar i renovar la teka de la banyera, a banda de fer l'examen pel títol de Capità de Iot per poder afrontar els nostres propers viatges amb més coneixements.
Demà, que ens vacunen contra la Covid, comença el compte enrere per a sortir amb l'Alcedo a recórrer tantes milles com puguem en el Mediterrani proper, previsiblement per la costa Catalana, Illes Balears i potser sud de França, nord d'Itàlia, Còrsega...
Consulteu [aquí](https://velesivents.cat/que-es-velesiventscat#ais) per saber on som a cada moment i/o seguiu el nostre blog, on anirem publicant les novetats.
Afegeix un comentari