Photo by Hiroshi Kimura on Unsplash
... fes-te tu mateix el llit". Vet aquí una de les poques coses que recordo haver après de casa quan era nano. I resulta que hi he pensat unes quantes vegades, en aquestes darreres setmanes, arran d’unes instal·lacions que vaig encarregar a un "professional" de la nàutica. I que he hagut d'arreglar jo.
Per desgràcia, en el món de la nàutica hi ha una gran quantitat de "professionals" molt poc professionals. No sabria dir si en un percentatge superior o inferior a altres branques de la vida, però segur que és significatiu. I també n'hi ha d'altres, que no he gosat contractar, que et claven un ull de la cara per a qualsevol cosa. És per això, suposo, que els propietaris de vaixells acabem havent de saber de tot: mecànica, electricitat, laminat de fibra de vidre, fusteria, lampisteria, electrònica...
N'hi ha, doncs, de propietaris de vaixells, que són molt "manetes" i d'altres que fem el que podem, amb llibres, youtube i molta pràctica i alguna cagada. Per això, hi ha coses que, per molt que voldries fer-les tu mateix, en ser una primera vegada, no voldries espifiar-la, perquè hi ha poc marge d'error. Com, per exemple, la instal·lació del dipòsit d'aigües negres, que no vols que se't desconnecti un tub i et vessi tot el seu contingut dins el vaixell en un moment de mala mar. Així que li vaig encarregar a un "professional". Ara el dipòsit no es pot buidar amb una màquina de buidatge al buit, que tots els ports han de tenir, perquè el "professional" es devia oblidar d'instal·lar quelcom que ara un "menda" haurà de fer. I no és el mateix instal·lar un dipòsit d'aigües negres nou que posar la mà en un d'usat, per net que estigui. Vet aquí.
També he hagut de refer la instal·lació d'un regulador de corrent del panell solar i l'aerogenerador perquè el "professional" va instal·lar els cables de les bateries, les de servei i la de motor, intercanviats, de tal manera que la bateria del motor, que ha de servir només per a engegar el motor, estava connectat com a bateria de servei del regulador mateix, amb la qual cosa les bateries de servei no es carregaven degudament i la del motor es descarregava indegudament.
Per desgràcia, no puc saber de tot i hi ha moltes coses d'un vaixell que s'han de fer a la primera, per seguretat, i cal una certa experiència. Així que no et queda més remei que buscar un bon professional amb qui confiar. O diversos. De moment, els que he trobat són especialistes en alguna cosa. I són els primers a dir-te que no saben fer quelcom. Aquests solen ser bons. Ja he après a desconfiar del "professionals" que diuen que saber de tot. Mentrestant, vaig aprenent a fer llits.
Afegeix un comentari