La nova teca sintètica de la banyera de l'Alcedo
L'any passat vam iniciar el que ja podem començar a dir que és una tradició: explicar les novetats que hem implementat a l'Alcedo per la temporada d'estiu. Si hi doneu un cop d'ull, a les millores del 2022, veureu que vam fer molta feina, perquè calia. Això ha ajudat al fet que aquest any no tinguem tantes coses a fer, a banda del manteniment anual de l'obra viva.
Motor
Com el barça, aquest any si! Finalment podem dir que tenim el motor arreglat. Des de bon començament vam detectar una pèrdua d'oli en el caragol del càrter i, malgrat diversos intents per arreglar-ho, no hi havia manera d'aturar la fuita, petita, però fuita al cap i a la fi. Després de desmuntar el motor i treure'l de lloc diverses vegades, per poder reparar, primer, i després canviar el càrter, vam acabar identificant el problema original: la soldadura del caragol al càrter era ja defectuosa de fàbrica. El nostre és un motor Solé Diesel que marinitza diverses marques de motor. El nostre mini 44 és un Mitsubishi. El problema era a la fàbrica de Mitsubishi, que en lloc de soldar el caragol a tot al voltant de la peça, només feien tres punts de soldadura. Un cop muntat un càrter provinent del Japó amb la soldadura com toca, el motor ha deixat de perdre oli. I nosaltres hem deixat de patir.
Seguretat
En aquest capítol només ens ha calgut canviar l'estopada del timó, que sospitem que encara era l'original, que provocava una petita entrada d'aigua en segons quines condicions de navegació. El pròxim dia que ens entri el mar per l'aleta comprovarem l'efectivitat d'aquest canvi.
Navegació i confort
Aquest any, aprofitant que teníem el vaixell a l'escar per repintar l'obra viva, he aprofitat per repassar la regala per la part de sota i reomplir alguns forats que hi havia amb Sika. Esperem que així pararem la mica d'entrada d'aigua que teníem a cabina en segons quines condicions de mar aixecada. La regala és, naturalment, l'original. És d'alumini i va collada al casc amb caragols d'acer inoxidable. Això fa que la corrosió galvànica l'hagi afectat una mica en aquests trenta i tants anys que fa que està posada. No sé si acabarem canviant-la, perquè és una feinada de por i de fet no està tan malament. Aquesta temporada comprovarem com funcionen aquests arranjaments amb Sika que, segurament, haurem d'anar repetint regularment potser cada dos anys, i podrem decidir si cal canviar-la o no en un futur més o menys pròxim.
El canvi més gran que hem fet aquest any, pel que fa al confort, és la substitució de la teca original de la banyera. La veritat és que estava molt malament, saltava literalment a trossos. Feia mesos que miràvem alternatives a la teca, perquè és bastant cara, i finalment ens hem decidit per un producte sintètic que visualment és molt agradable i que, diuen, diuen, no s'escalfa tant com passava al començament que sortissin aquestes solucions artificials. Passat l'estiu us ho confirmarem, o no.
I fins aquí les millores i reparacions per preparar la temporada d'aquest any 2023. Ara només queda anar fent un bon manteniment, per evitar haver de fer reparacions costoses, i gaudir de l'Alcedo tant com puguem, malgrat que aquest any no podrem fer la sortida que vam fer el 2022 (per cert, vam fer 1.983 milles!). Però això ja us ho explicarem un altre dia.
Afegeix un comentari