imatge de gemma
 

Ingredients: (per un pa de 3/4 de quilo)

  • 150 g de massa mare
  • 500 g de farina
  • 310 - 320 g d’aigua
  • 10 g de sal

Elaboració:

  1. El primer que caldrà preparar és la massa mare necessària, amb l’antelació suficient.
  2. Barrejar en un bol la farina, l’aigua i deixar-la reposar, entre 30 minuts i 2 hores.
  3. Passat aquest temps afegir la massa mare i barrejar bé.
  4. Afegir després la sal i incorporar-la bé.
  5. Començar a pastar la massa fent plecs dins del bol: 5 plecs i 10 minuts de repòs, i així fins a 4 vegades (40 minuts en total).
  6. Quan la massa sigui llisa i suau, posar en un bol amb unes gotes d’oli i deixar fermentar 2,5 - 3 hores en fermentadora a 23-24 °C, o tota la nit a la nevera a 4 °C. Si triem l'opció de fermentació llarga i lenta obtindrem més sabor i millor molla al pa, només cal donar-li un temps a la fermentadora abans i després de treure-la de la nevera, uns 30/40 minuts.
  7. Després d’aquest temps ha de pujar de volum, la passem a la taula de treball ben enfarinada.
  8. Formar una bola plegant els extrems cap al mig, donant una mica de tensió, però amb cura de no desgasar-la gaire.
  9. Posar-la en un cistell amb un drap enfarinat, amb el recollit dels plecs cap amunt, i deixa-la fermentar 2,5 - 3 hores.
  10. Passat aquest temps tombar el cistell sobre el paper forn i fes uns talls a la superfície.
  11. Forn: els primers 10 minuts a 250 °C amb humitat, després 40 - 45 minuts a 200 °C i sense humitat.
  12. Treure del forn i deixar refredar.

Afegiu un comentari